منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی فرهنگیان با تصویب قوانین لازم تقویت شود
وی افزود: آموزش و پرورش میدان مشق برای تسویه حساب گروهی نیست، بلکه باید کمک کرد تا مدیریت آموزش و پرورش به دور از فشارهای سیاسی با سر انگشت تدبیر و عقلانیت برنامههای تربیتی را همانند یک میناگر با ظرافت و حوصله پیش ببرد.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: ایجاد هیاهو و پتک آهنگری کوبیدن به اعصاب و روان جامعه تعلیم و تربیت به دور از منشهای مدنی و مصالح ملی است.
وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا در بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه، ضمن توجه به نظام معیشتی معلمان با تصویب قوانین لازم، منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی فرهنگیان را تقویت کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی یادآور شد: اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنان برای خدمت با اقدامات فرهنگی، تبلیغی، خدمات، امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان از سیاستهای کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری است.
وی افزود: از تشکلها، گروهها و مجموعههای صنفی و فرهنگی نیز انتظار میرود با شناخت شرایط کشور در گسترش آرامش روانی و عاطفی برای خانوادهها، دانشآموزان و معلمان ایفاء نقش موثر داشته باشند و از فراهم شدن فرصت رفتارهای غیر مدنی و خلاف مصالح عمومی جلوگیری کنند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان تأکید کرد: حرکتهای مستمر اصلاحی و تحولی در مؤلفههای مختلف نظام تعلیم و تربیت از ساختار و مدیریت گرفته تا حوزه برنامهریزی درسی و برنامهریزی در جهت بهبود اقتصاد و آموزش و پرورش به ویژه تأمین نظام معیشت و رفاهی کارکنان، هرچند با فراز و فرود ولی در جریان است.
وی ادامه داد: به نتیجه رسیدن و ثمردهی چنین اقداماتی نیازمند همیاری، همکاری و همسویی عناصر داخلی دستگاه و حمایت و پشتیبانی بیرونی به ویژه بخشهای مختلف دولت و مجلس است و از جمله کارها و اقدامات دارای اولویت، استقرار نظام پرداختها بر اساس تخصص، شایستگیها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبهبندی حرفهای معلمان است که باید در انجام آن تسریع شود.
منبع خبر:
- 1402 مرتبه بازدید
نظر دهید