تعلیم و تربیت، «آهنگری» نیست
وی افزود: لذا نمی توان افت یا پیشرفت دانش آموزان را فقط به محتوای کتاب درسی نسبت داد و باید در تحلیل نتایج امتحانات به همه عوامل موثر توجه کرد. به عنوان مثال یکی از رهنمودهای سند، استفاده از روش فعال در کلاس است. از طرفی براساس استاندارهای تعلیم و تربیت در روش فعال هر معلم بطور میانگین باید حداقل سه دقیقه فرصت گفتگو و تعامل با هر دانش آموز داشته باشد. اما در کلاس هایی که تراکم دانش آموز آن بالای 30 نفر است، چنین امکانی در 50 دقیقه وقت کلاس فراهم نیست.
دکتر محمدیان با اشاره به راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین اضافه کرد: این سند نیاز به نقشه راهی داشت که نشان دهد چه محتوایی در چه مدت، با چه روشی، برای چه گروه سنی، توسط چه معلمی، با چه مهارت های علمی و فنی باید ارائه شود تا دانش آموزان در مسیر تحقق اهداف سند تحول که دستیابی دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه است، قرار گیرند.
منبع خبر:
- 1393 مرتبه بازدید
نظر دهید