خانه و خانواده در اسلام مبارک و مقدس است.

آیةالله دکتر محمدیان در مراسم عقد سه زوج طلبه که در دفتر ایشان در مسجد نور برگزار شد ،بعد از اجراء عقد ، همراه با تبریک وصلت مبارک آنان و آرزوی خوشبختی و سلامت و دوام عزت برای آنان اظهار کرد: خانه و خانواده در اسلام مبارک و مقدس است و از نظر پیامبر بزرگوار اسلام صلوات الله علیه و آله هیچ بنیاد و بنیانی در اسلام محبوب تر از ازدواج و تشکیل خانواده نیست . ایشان ضمن توصیه به همدلی و همراهی و تفاهم و محبت و صبوری و شکیبایی در فراز و نشیب های زندگی یاد آور شد : قران کریم میفرماید: " واجعلوا بیوتکم قبلة" بعضی از مترجمان و مفسران از آن استفاده کرده اند در ساختمان سازی خانه هایتان را مقابل هم بنا کنید ، ولی برخی از علماء ما استفاده ی لطیفی دارند ،می فرمایند یعنی خانه هایتان را قبله ، قرار دهید ،یعنی همانند قبله معبد و محل عبادت باشد . اگر این معنا را استفاده کنیم قبله ی ما که کعبه باشد ،احکامی دارد. مثلا کعبه محترم است ، باید خانه نیز محترم باشد . در کعبه جدال و دعوا و بد دهنی حرام است باید در خانه نیز همین باشد . قبله محل عبادت و نشان بندگی است باید خانه نیز محل عبادت و بندگی باشد ، هرجا که باشیم باید به کعبه روی برگردانیم خانه نیز همچنین است . کعبه نشان وحدت ماست خانه نیز محل وحدت و همدلی اعضای خانواده است . کعبه کانون مهربانیها و محبت است خانه نیز اینگونه باید باشد .
در پایان آیةالله محمدیان هر کدام از زوجین هدیه ای تقدیم کرده اند و از آنها خواستند با توجه به شأن طلبگی که دارند در زندگی علاوه بر آنکه لازم است شؤون همدیگر را رعایت می کنند و به صفا و صمیمیت و صراحت و صداقت با هم رفتار می کنند ،سعی کنند الگوی یک خانواده متعادل و متعالی برای دیگر جوانها و خانواده ها نیز باشند.
تاریخ خبر: 
دوشنبه, 6 بهمن, 1393

نظرات

با سلام و احترام ، من به همه زوجهای جوان ازدواجشان را تبریک می گویم ، می خواستم بپرسم آیا ایشان زحمت جاری کردن عقد ما را نیز می پذیرند؟ از کجا می توانم جواب بگیرم؟

با سلام ، امیدواریم شاهد ازدواج شما جوان عزیز نیز باشیم ، معمولا حاج آقا در صورت فرصت با رعایت شرایط و آداب شرعی و قانونی صیغه ی عقد زوج های جوان را جاری می کنند. با آرزوی شادکامی و خوشبختی همه ی جوانان ایرانی

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.