انقلاب اسلامی، روح خودباوری را در میان ملت ها بارور و شکوفا کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دکتر محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به تغییر کتب درسی پایه های جدید در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی افزود: سال تحصیلی 95-94 کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی و پایه نهم جدیدالتالیف و یا دارای تغییرات اساسی هستند و آموزش معلمان برای آمادگی تدریس در پایه هایی که دارای کتاب جدید التالیف هستند از سه ماهه اول سال 94 اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسته های آموزشی اعم از کتاب های درسی و دیگر رسانه های آموزشی مانند محتوای الکترنیک، فیلم آموزشی، مجلات و نشریات ویژه معلمان، قبل از شروع دوره های آموزشی ارائه خواهد شد.

دکتر محمدیان با بیان این که انقلاب اسلامی روح استقلال و خودباوری را در میان ملت بارورو شکوفا کرده است اضافه نمود: آموزش و پرورش بیش از هر بخش دیگری بر فرایند و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر بوده و تاسیس معاونت امور تربیتی، مراکز تربیت معلم، گزینش معلمان و مدارس شبانه روزی از جمله اقدام های اساسی در آغاز انقلاب بوده است.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، توسعه عدالت آموزشی، گسترش و فراگیر کردن آموزش کودکان لازم التعلیم، کاهش بیسوادی، ارتقاء نرخ ماندگاری در مدرسه و افزایش نرخ سواد در سنین کودکان لازم التعلیم به ویژه دانش آموزان دختر را تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه معلم در مهندسی شخصیت دانش آموزان، ارتقاء علمی معلمان و سرمایه گذاری برای آموزش آنان و تلاش برای تربیت حرفه ای معلمان را گامی موثر در کیفیت بخشی و بهبود فرایند یاددهی و یادگیری توصیف کرد.

تاریخ خبر: 
شنبه, 18 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.