کاشت نهال‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» در مدرسه دارالفنون

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در آستانه روز درختکاری دو نهال با نام­‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» به عنوان نماد همکاری و همدلی وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی در محوطه حیاط مرکزی مدرسه تاریخی دارالفنون توسط حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران کاشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص پیام کاشت نهال‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» در کنار یکدیگر ضمن اشاره به پیوند تاریخی آموزش با فرهنگ و تاریخ در ایران گفت: کاشت این نهال‌ها در کنار یکدیگر در محوطه مدرسه دارالفنون این معنا را دارد که درخت دانش ما در بستر فرهنگ می‌روید و تاریخ ما به آموزش و تربیت وابسته است.

وی افزود: پیام این مراسم این است که آموزش و پرورش ما ریشه تاریخی دارد و از آن سو فرهنگ و تاریخ ما بستر تربیت و آموزش را فراهم می‌کند.

خسروآبادی در این خصوص با بیان اینکه آن چیزی که به سرسبزی و طراوت نیاز دارد، افکار ماست که باید نو و بدیع باشد، گفت: انجام این مراسم نمادین و کاشت دو نهال در کنار یکدیگر می‌تواند موجب سرسبزی افکار و محیط به صورت توأمان شود که تبلور آن در درخت است و تبلور پیوند فرهنگ و آموزش در مدرسه است که از این حیث مدرسه دارالفنون به عنوان نمادی تاریخی و ممتاز تلقی می‌شود.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 13 اسفند, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.