جامعه خیرین مدرسه ساز کار امیرکبیر را تعقیب می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از وبگاه مدرسه تاریخی دارالفنون، دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور در این نشستی با اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: مدرسه دارالفنون یادگار با ارزشی است و خدمات فراوانی به مردم ایران ارایه کرده است.

وی افزود: در اینجا از مسئولین نوسازی درخواست می کنم همانگونه که تا کنون تلاش خیلی خوبی انجام داده اند، در ادامه نیز همت بخرج داده تا با برنامه ریزی مناسب بتوانیم هیبت و هیمنه دارالفنون را حفظ کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه خطاب به جامعه خیرین بیان داشتند: جامعه شما کار امیرکبیر را تعقیب می کند. در واقع شما به نوعی ادامه دهنده راه امیرکبیر هستید. امیرکبیر قبل از آنکه دیگران را متهم کند ابتدا خود را متهم می کرد.

وی با یادآوری شیوع بیماری آبله در دوره ناصرالدین شاه در کشور، اضافه کرد: در جریان واکسن آبله به کودکان شما خواندید که وقتی عده ای از اولیا از زدن واکسن آبله به فرزندشان خودداری می کنند و نهایتا" منجر به مرگ فرزند شان می شود، اشک می ریزد و در جواب میرزا آقا خان نوری که می گوید امیر چرا گریه می کنی؟ شما که وظیفه ات را انجام داده ای، مردم خود مقصرند می گوید: مردم گرفتار جهل هستند و ما حاکمان مسئول جهالت آنها هستیم، ما وظیفه داریم معرفت و دانش مردم را بالا ببریم.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 19 ارديبهشت, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.