فرهنگ نامه های قرآن و نهج البلاغه برای دانش آموزان تدوین می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محی الدین بهرام محمدیان» عصر سه شنبه در دیدار با حضرات آیات «ناصر مکارم شیرازی» و «سید موسی شبیری زنجانی» از مراجع تقلید با اشاره به فعالیت انتشارات مدرسه گفت: این انتشارات کتابهایی را در حوزه آموزشی و کمک درسی تولید می کند و قرار است بزودی فرهنگ نامه قرآن در 10 جلد رونمایی شود تا برای دانش آموزان متوسطه در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان داشت: چهار جلد فرهنگ نهج البلاغه را نیز برای مقطع ابتدایی در حال تدوین داریم و یک جلد ادعیه منتخب از صحیفه سجادیه نیز در دستور کار تدوین برای دانش آموزان است.

وی بیان داشت: در آموزش و پرورش، یک هزار و 150 عنوان کتاب درسی داریم که در تیراژ 128 میلیون نسخه منتشر شده است و برخی از کتاب ها که برای نظام قدیم است در سه سال آینده باید اصلاح شود.

محمدیان ابراز داشت: امسال موفق شدیم کتاب های پایه چهار و هشتم را بر اساس هدف گذاری خود اصلاح کنیم.

وی بیان داشت: 11 بستر یادگیری چون تفکر، قرآن ، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، بهداشت و سلامت، آداب و مهارت های زندگی و خانواده را طرح ریزی کرده ایم که در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی و در متوسطه به صورت مستقل مورد نظر قرار می گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تولید محتوا باید نیازسنجی کنیم که نیازهای عمومی کشور و علایق دانش آموزان چیست و صاحب نظرات چه مسائلی را مطرح می کنند، شوراهای برنامه ریزی در این راستا از 15 تا 25 نفر از تخصص های گوناگون تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: کتاب های درسی علاوه بر علمای بلاد برای علمای قم و برخی روسای حوزه های علمیه ارسال شده است که در موضوع خاص هر کتاب تحصص دارند و گاهی تذکرات و نکاتی وجود دارد اما علما و متخصصان نسبت به کتاب ها اعتماد پیدا کرده اند.

محمدیان افزود: مجموعه مجلات رشد در 35 عنوان برای دانش آموزان و معلمان در تیراژ نزدیک به 40 میلیون نسخه نیز منتشر می شود.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 7 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.